du är ett glashus och jag är en sten

2009-12-04 @ 17:26:11

Jag kan inte påstå att jag är en mästare
i köket men dagens middag lyckades jag faktiskt
bra med. Fläskfilé m. gorgonzolasås + pomes och
en öl och i öronen spelas på högsta volym, Lasse.
Det verkar som om jag har hittat något jag är bra på,
det här.

Fyfan vilken jävla skitdag! Tråkigt på praktiken
och äcklig skolluch, inte för att jag ofta äter den
men dom gånger man väl är där kan dom väl
servera oxfilé så jag blir nöjd. EU och kommunen
skulle tydligen satsa 16 milj på ungdommarna här,
inget emot att dom fixar backen på Frösön men vad
om dom kunde lägga ett par slantar på skolmaten?
Jag äter den inte eftersom den kanske är hur kass som
helst och sen finns det ju inte ens sallad, det är bara
kål kål kål kål kål och åter kål, svårt när jag hatar kål.

Kanske är jag bara kräsen eftersom jag har haft ett rent
helvete i matsalen sen förskolan, fick alltid sitta kvar sist
med världens strängaste fröken tills jag åt upp det mattanterna
lagt på min tallrik medan alla kompisar var ute på rast och
jag missade fan alltid dom roligaste lekarna.
Borde inte vara så svårt att gå och äta lunch varje dag nu
för tiden när jag kan ösa på hur mycket som helst på tallriken och
sen bara slänga det om jag vill. Äh, det är ju slöseri det också..

Ska jag sitta här och klaga på lunchen så kommer jag att
få sitta och skriva tills imorgon och det hade jag ingen lust
till.
För övrigt kan jag berätta att valerina forte fungerar hur bra
som helst på mig, jag tog dom kring 21 igår och innan 22 hade
jag hunnit somna, orkade inte ens öppna ögonen den sista
halvtimmen och var helt mör i kroppen. Men det där med
mardrömmar stämde nog ganska bra, har drömt många konstiga
drömmar inatt. Och du som är laktosintollerant, du får inte käka dom!


dåligt med bilder men bjuder på en ändå för jag är underbar

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback