A LAST BREATH OF LIFE

2010-04-04 @ 17:18:05

Måste bara tala om att jag räddade liv igår.
Det var på jobbet, Anneli satt mat i halsen och
höll på att kvävas, började banka henne i ryggen
utan resultat. Hon var sprängröd i antiktet och andades
inte, hon fick inte fram några hostningar
Fick panik och det svartnade för  ögonen på mig,
flög upp från stolen och tänkte
"ska jag ringa nån, kan jag ringa nån, vad gör
man om någon håller på att kvävas till döds,
nu dör hon, jag har dödat henne", detta var några
av de tankarna jag hade i huvudet först. När jag
kom tillbaka vid medvetandet igen tog jag tag runt
om henne, tröck till av allt jag är värd och till
slut började hon andas igen. Lättnad, chockad som
ett as, hjärtklappningar och skakig och yr en halvtimme
efteråt. Vågade inte ge henne mer mat, har varit livrädd
hela dagen för att hon ska sätta i halsen.

Har varit en rolig dag, suittit inne på jobbet sen 7 imorse,
kunnat gå ut på den franska balkongen och samlat på
mig några fräknar i alla fall. Ikväll blir det bingolotto
och jag tänkte bli miljonär. Hoppas det.
Sen tänker jag dricka öl och bara leva för imorgon är jag
ledig innan jag fortsätter jobba hela lovet, 3 av 7
dagar avklarade. Snart så!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback