THE SUN IS SHINING NOW, BUT STILL I'M FEELING COLD

2010-12-11 @ 03:18:55

Det är inte klokt vilken inblick man får när man går på krogen
nykter. Jag kände mig riktigt tråkig men ibland måste man ställa
upp för en kär vän och jag känner att jag behövdes.

Man ser så mycket när man är nykter, man ser på folk hur dom kommer
att vakna upp, med bakfylla och ångest. - Liksom jag har vaknat såå
många gånger efter en sjuk kväll på krogen.
Man märker också vilket hårt arbete vakterna faktiskt har, nu när jag var
på väg hem efter att ha skickat sällskapet på efterfest så gick jag utanför
O´learys där jag tillbringat hela kvällen, en kort, lite halvkonstig snubbe
stod och muckade med vakterna och sa att dom inte skulle anmäla honom
för att han skulle anmäla vakterna först och att dom borde ringa polisen.
Jag säger bara, otroligt mycket creds till vakterna, dom är faktiskt inte dumma
i huvudet, dom sköter bara sina jobb.

Man ser också vad alkoholen gör med människor. Stod i kön till garderoben
när jag skulle hämta ut jackan, tjejerna knuffade varandra och kastade
skällsord på varandra. Vilken normal människa över 18 håller på så nykter liksom?
Det är inte okej.

Och jag har märkt, hur lätt det är att ändra uppfattningen om en person man
kan tycka alltid ha varit så snäll och sprudlande av positiv energi vänder upp och
ner och blir en elak person som är allmänt stor i käften. Speciellt när man muckar
med mina vänner!

Och vissa människor söker bråk var dom än går. Hur orkar man?

Nu börjar jag nästan tappa suget för krogen, O'learys i alla fall, Marité däremot
låter toppen. Så nu väntar jag nog med utgång till juldagen. Då jag förvandlas
till en helt annan människa som söker bråk, muckar, hatar vakterna, knuffar andra
tjejer i ryggen och kallar någon för "jävla fitta". Då blir kanske jag den där elaka
personen som folk ändrar uppfattning om och som vaknar, dagen efter, med en svidande
bakfylla och en rejäl ångest som får en att vilja sjunka genom jorden.

Jag känner mig skötsam. Jag vill inte bli den där tjejen jag nyss talade om, jag vill
hålla mig i skinnet och vara positiv och glad, enbart ha roligt, kanske krama vakterna.
Det är mitt mål för juldagen. Jag ska gå dit, dricka goda drinkar och dansa och mingla.
Det är faktiskt dags att växa upp.

Godnatt kära medmänniska
pusskram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback