-

2011-02-27 @ 19:58:43

Finns det något jobbigare än att få nobben? Svar: Ja.
Att nobba någon. Jag vet nästan ingenting som är svårare.

Jag klarar liksom inte av att säga rakt ut att jag inte är intresserad. Inte för att man måste vara intresserad av någon bara för att man vill hitta på något. Så kan jag känna själv också men om man inte ens är intresserad av att hitta på något med den som undrar om man ska göra det, ska man bara låta bli att svara då för att underlätta för sig själv? Att slippa ge någon nobben. Men å andra sidan, varför skulle jag vara intresserad av att hitta på något någon gång med en person som jag bara vet förnamnet på? Och jag vet ju själv hur gärna man vill ha ett svar på frågorna man ställer. Räcker det med ett "kanske"? Nej, jag vet av egen erfarenhet att jag inte blir nöjd av att få ett "kanske" som svar. För jag vet att "kanske" betyder "nej" och då får jag väl bara gå omkring och hoppas att personen jag ger ett "kanske" förstår att det på ett tydligare språk betyder "nej". Eller?

Känns det inte lite väl hårt att bara säga rakt ut att man inte vill? Jag tycker att det skulle kännas som ett slag i magen. Varför är man så jäkla rädd? När jag frågar mig själv vad fan jag är rädd för så blir jag modig och på en gång så säger jag rakt ut vad jag tycker och känner, därefter ångrar jag mig. Självpeppande är grymt men kan vara farligt. Man ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv och det stämmer ju. Men till vilken gräns?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback