THE END IS WHERE I BEGIN

2011-02-23 @ 15:52:13

Den som tror att jag är på slösidan bara för att jag är arbetslös kan glömma det.
Jag är uppe innan 9 varje morgon. Jag har storstädat lägenheten, diskat på en gång efter att jag grisat ner, jag har sorterat ut massa skräp från förvaringsutrymmena, burit och kånkat på grejer som väger flera ton ner till förrådet i den riktigt otäcka källaren i grannkåken, jag har tvättat två gånger på en vecka vilket innebär att jag springer mina sex trappor flera hundratals gånger under fem timmar. Jag har städat ur garderoberna och vikit om alla kläder. Nästan varenda liten vrå är kliniskt fläckfri och jag tränar för fullt hemma på bandet och gör en del situps.
Alltså, jag är verkligen inte på slösidan. Det finns ingenting som behöver göras i min lägenhet.
Plus att jag har varit och hälsat på mina små på dagis två gånger på två veckor och på fredag ska jag dit igen och kramas och leka.

Igår åkte jag till Brunflo och även där hjälpte jag till med att städa och diska, det var till och med min idé men jag kände att jag skulle ändra på Sofies uppfattning om mig. Hon säger nämligen att när hon är med mig vill hon bara äta en massa gotta, vänta lite... JAAAAAHA hon förväxlar mig med Mikael. Hahaa

Ikväll ska jag nog hänga med Sanna och umgås, snacka lite strunt och sånt som vi brukar göra. Och imorgon ska jag och Sofie på Noliamässan och kolla läget och samla på och gratisgodis och jag kommer med all sannolikhet att plocka med mig massa gratis skräp hem som broschyrer etc.

Nu ska jag hoppa in i duschen, man vet tydligen aldrig när man blir av med vattnet här. Har fått ett väldigt fint brev där det står att kall- och varmvattnet i hela området kommer att stängas till och från under dagtid. Detta börjar idag och kommer att hålla på i minst tre veckor. Sen står det "Vi hoppas på er förståelse under tiden som arbetet pågår, vänliga hälsningar Akelius." Dra era vänliga jävla hälsningar någon annanstans. Jag vill inte stå i duschen med schampo i hela håret och tvål överallt i ett flertal timmar. Nej, jag har inte förståelse för det här. Ge oss hyresgäster en resa så ska jag se till att ni blir förstådda. Akelius-skit.

Lägger också upp en fräsch bild, njut.
Nu ska jag sluta gnälla och göra något vettigt. Ha det absolut bäst!
pusskram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback